Dijital Pazarlama her yıl yeni araçlarla markalara farklı imkanlar sunuyor. Bu trendlere ilk dahil olan markalarsa her zaman rakiplerinin önüne geçiyor. Yönettiğiniz markalarda bu yıl ne gibi yenilikler yapabileceğinizi özetledik. 2023 yılında Dijital Pazarlama Trendlerinde ne tür yenilikler var detaylı şekilde bakalım.

SuperApp:
Hayatımızı son derece basitleştirmeye çalışan teknoloji gelişmeleri, fiziksel olarak yaptığımız birçok işlemi yıllar içerisinde cep boyutunda cihazlara sığdırmayı başardı. Günümüzde hepimizin en yaygın olarak kullandığı araç olan cep telefonları bunların en büyük örneği. SuperApp ise bu durumu biraz daha ileri taşıyarak, telefonda yapabildiğimiz birçok işlemi, farklı aplikasyonlar kullanarak gerçekleştirmenin dolaylı olduğunu düşünüyor ve bu işlemleri tek aplikasyon altında toplayarak gerçekleştirebileceğimizi söylüyor. Henüz gelişim aşamasında olan bu trend, bakalım 2023 yılında hayatımızın neresinde olacak.

Topluluk Yaratmak:
2020 sonrasında internet kullanımının zirve yapması ve pandemiyle gelen online sosyallik anlayışı, bugün de hayatımızın çok içinde olan bir durum. Bilgi, arkadaşlık, yardımlaşma amaçlarıyla kullanılmaya başlayan topluluk yaratma, hala çok etkili bir şekilde trendler arasında yer almaktadır. Ortak noktaları olan kişilerin bir araya gelip, aralarında kurduğu iletişim ve paylaşımlarla sosyalleşmesinin 2023 yılında da trendler arasında olacağı söz konusu. Yeni yılda toplulukların nasıl bir etki yaratacağı ise meraklarımız arasında.

Yapay Zeka:
Hiç şüphe yok ki 2022 yılının en çok konuşulan ve gündemde olan olaylarından birisi de yapay zeka ve yapay zekanın yapabildikleri. Yapay zeka tarafından oluşturulan görseller, oluşturulan kısa filmler, afişler, yapay zeka ile yönetilen robotlar… gelecekte çok önemli yere sahip olduğuna emin olduğumuz yapay zeka bizi 2023 yılında da şaşırtmaya devam edecek gibi görünüyor.

Ücretli Abonelik Sistemleri:
Online eğlence platformları sayesinde alıştığımız aboneli hizmetler, çok farklı kategorilere yayıldığını ve hemen hemen her alanda abonelik karşılığında sunulan ayrıcalıkları görmek mümkün. 2022 yılı içerisinde online alışveriş platformlarının dışında lüks otomobil markalarının bile geçtiği bu sistem, kimi kullanıcılar tarafından sıcak karşılanırken kimi kullanıcılar sahip oldukları ürünlerin özelliklerini kullanmak için bu sistemi saçma buldu. Herkesi memnun etmenin mümkün olmadığı bir evrende bakalım abonelik sistemi nasıl bir yol izleyecek, 2023 trendlerinde takip edip göreceğiz.