Dijital pazarlama, sosyal medya, e-posta, web siteleri veya mobil uygulamalar gibi platformlar aracılığıyla, sunduğunuz ürün ve hizmetlerin satışını sağlayan bir pazarlama yöntemidir. Dijital kanalları kullanarak potansiyel müşterilerinize ulaşmanın en etkili yollarından birisi olan bu yöntem, sosyal medya yönetimi, arama motoru optimizasyonu, dijital reklam, içerik pazarlaması, e-mail pazarlama gibi birçok çeşitli yöntem içerir.
İşletme sahibi olan insanlar ürün ve hizmetlerine göre kendi hedef kitlesini belirleyip elektronik ortamda daha fazla ürün ve hizmet satmayı hedef koyar. Tabii ki de bu anlattıklarımızın hepsi bir strateji halinde uygulanmalıdır. Dijital pazarlama stratejisi belirlenen bu hedef için en önemli durumlardan biridir.
Temel Kavramlar ve Dijital Pazarlama Stratejisi Nedir?
Günümüzde ilerleyen teknoloji ile beraber internet aracılığıyla reklam vermek en yaygın kullanılan durum haline gelmiştir. İşletme sahiplerinin planladığı doğru strateji ve sosyal medya kullanımı ile kitlelerine sunduğu ürün ve hizmetlerinin satış oranı çok fazla yükselebilmektedir.
Yapacağınız her doğru reklam ile birlikte yaygın kullanılan bu dijital platform mecralarında herkese sesinizi duyurabilirsiniz. Haliyle daha çok satış yapıp, markanızı üst seviyelere taşıyabilirsiniz.
E-posta Pazarlama (E-mail Marketing): E-posta ile pazarlama, potansiyel müşterilerinizle ilişki kurmanın en eski ve en iyi dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. İşletmeler kendilerini unutturmamak adına haftalık veya aylık e-posta bülteni hazırlarlar. Böylelikle potansiyel ve sürekli müşterilerine kendilerini hatırlatır ve satışını gerçekleştirebilirler. Bu yöntem müşterilerle olan lişkileri kuvvetlendirir.
E-posta pazarlaması bültenler, abonelikler, üyelik fırsatları ve kampanya gibi birçok çeşidi içine alır. Aynı zamanda müşterilerin e-postasını isteyip onlara düzenli bir e-posta gönderimi yaparak hedef kitle aracı olmadan ve direkt olarak iletişim fırsatı elde edebilirsiniz. Dijital pazarlama yöntemlerinden işletmeniz için en uygun maliyetli olan seçeneklerden birisi e-posta ile pazarlamadır.
E-posta pazarlama yönteminde kitlenizi yaş, cinsiyet, meslek, konum gibi farklı demografik özelliklere göre ayırıp bu kategorilere özel hazırladığınız mailleri toplu olarak gönderim yapabilirsiniz. Bu mailleri kaç kişinin gördüğü ve görenlerin bağlantınıza tıklayıp tıklamadığının bilgisine veya mailinizi görenlerin spam olarak işaretleyip işaretlemediğinin bilgisine erişebilir ve analizlerinizi çok basit şekilde yapabilirsiniz. Aynı zamanda gönderdiğiniz e-postaların mobil uyumlu olup olmadığına da dikkat etmeniz önemlidir.
Sosyal Medya Pazarlama (Social Media Marketing): Sosyal medya platformları günümüzde en yaygın kullanılan mecralardır. İşletmeler için en güçlü dijital pazarlama kanalı haline gelmiş bu yöntem, markanızın ürünlerini veya hizmetlerini Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, TikTok gibi platformları kullanarak hedef kitlenize en güncel ve dikkat çekici şekilde direkt olarak ulaştırmayı sağlar.
Sosyal medya analitik araçları ile hedef kitlelerinizi bulabilir ve bu kitlelere uygun sosyal medya platformunu da seçebilirsiniz. Son zamanlarda aktif kullanılan bu yöntemde hedef kitlenizi iyi tanıyıp, içerik stratejinizi geliştirip, etkileşimlere önem verip analizini yapmanız gerekir.
İçerik Pazarlama (Content Marketing): İçerik pazarlaması, hedef kitleyi markaya ve ürüne çekmek için yapılan blog, e-kitaplar, e-dergiler, e-postalar, videolar, çevrimiçi etkinlikler, web seminerleri, çevrimiçi haber bültenleri, fotoğraflar ve illüstrasyonlar, haber bültenleri ve forumlar gibi içerik türleridir. Bu seçenek, bir şirketin veya markanın hedef kitleye önemli, ilgi çekici ve bilgilendirici içerikler sunarak hedef kitleyle etkileşime geçtiği dijital pazarlama stratejisidir.
İçerik pazarlamayı tamamlayan bir diğer strateji de SEO’dur. SEO, web sitenizin arama motorlarında üst sıralamalar elde etmesine yardımcı olur. Bir ajansın çıkaracağı iyi içerik hem arama motorlarının ilgisini çekebilir hem de kullanıcıların ilgisini çekecektir. Bu içerik, belirli anahtar kelimelerle ve uyumlu konu başlıklarını da içererek SEO açısından optimize edilmelidir. Eğer doğru anahtar kelimeler kullanılırsa, içeriğin hedeflenen kitle tarafından bulunması çok daha basit bir hale gelebilir.