Dijital pazarlamada dönüşümleri artırmak her işletme sahibinin isteyeceği bir durumdur. İyi tasarlanmış olan bir web sitesi işletmenizi online dünyada daha çok tanıtacak ve başarılı olmanızı sağlayacaktır. Anlatacağımız bu başlık, web sitenizin dönüşüm oranlarını artırmak için neler yapmanız gerektiğini sizlere sunacak. Şimdi, dönüşümleri artırmak için en önemli kuralları içeren iyi tasarlanmış bir web sitesini inceleyelim.
Dönüşümleri artırmak için ilk önce hızlı bir web sitesine sahip olmanız gerekiyor. Bunun için yüksek kaliteli görseller kullanmaya özen gösterin fakat sitenizin yavaşlamaması için görselleri sıkıştırıp optimize edin. Yüksek kaliteli görseller kullanmanızın sebebi ise ziyaretçilerinizin düşük çözünürlüklü fotoğraflarla karşılaşıp kalitesiz bir görünümle baş başa kalmamalarıdır. Bununla beraber, tarayıcı önbellekleme kullanmanız ve hızlı bir hosting hizmeti seçmeniz sizi başarıya ulaştıran yolda oldukça yardımcı olacaktır. Ardından, sitenizin göz yormayan, ziyaretçilerinize veya potansiyel ziyaretçilerinize uygun bir tasarıma sahip olmasının önemi oldukça büyüktür. Web siteniz, bütün ekranların boyutlarına ve kullanılan cihazlara otomatik olarak uyum sağlamalıdır. Metinler ve özellikle düğmeler mobil cihazlar için optimize edilmelidir. Kullanıcılarınızın web sitesinde gezinirken her şeye kolayca erişebilmesi gerekir. Bu nedenle menüleriniz basit bir şekilde hazırlanmalı ve kullanıcılarınızın ulaşmak istediği içeriğe hızlıca geçiş yapmasını sağlamak için arama çubukları eklemelisiniz. Ayrıca, sitenizin her sayfasında kullanıcıları bir eyleme yönlendirecek düğmeler eklemek dönüşümleri artırmak için yeni bir yol olacaktır. CTA ismini verdiğimiz bu işlemin amacı ziyaretçilerinizi bir sonraki işleminde ne yapmaları gerektiği hakkında fikir vermektir. Ek olarak, web sitenize güvenilirlik işaretleri eklemek, çeşitli sahip olduğunuz sertifikaları eklemek ve müşteri yorumlarını paylaşmak gibi bunlara benzer bir çok unsuru eklemek sitenizin güvenilirliğini artırma konusunda yardımcı olacaktır. Bunların ötesinde, web sitenizde kullandığınız tasarımları A/B testleri ile test ederek hangisinin daha fazla dönüşüm getirdiğini öğrenin. Bu verilere dayanarak web sitenizde iyileştirmeler yapın. Ziyaretçilerinizin davranışlarını izleyerek onlara kişiselleştirilmiş içerikler sunmaya çalışın. Sitenize sosyal medya için entegre edilmiş paylaşım düğmeleri ekleyin. Bu durum sosyal medya etkileşimini ve dönüşüm oranlarını artırabilir. En önemli faktörlerden biri, arama motorlarında üst sıralarda yer almak için üreteceğiniz içeriklerde doğru anahtar kelimeleri kullanarak SEO’ya dikkat etmeniz ve içeriklerinizi düzenli olarak güncellemeniz gerektiğidir. Son olarak, Google Analytics gibi analiz araçlarını kullanarak sitenizi düzenli olarak izleyin. Elde edilen performans sonuçlarına göre web sitenizde iyileştirmeler yapın.