Dijital pazarlamada, birbirinden farklı pazarlama stratejileri vardır. Planlanan bu stratejilerin başarısı için yapılması gereken bazı yapılması gereken bazı yollar vardır. Bunlar dijital pazarlama stratejilerinin etkinliğini ölçmek, analiz etmek ve yanlışları düzeltmek amacıyla verilerin toplanması, işlenmesi ve yorumlanması sürecine girer ve buna veri analitiği denir. Bu sürece ek olarak başarı metrikleri kullanılmaktadır. Şimdi gelin dijital pazarlamada veri analitiği ve başarı metriklerine beraber bakalım.
1) Dönüşüm Oranı (Conversion Rate): Dönüşüm oranı, web sitenizdeki ziyaretçilerinizin istediğiniz eylemi gerçekleştirme yüzdesini size gösterir. Bu duruma örnek verecek olursak bir ürün satın alma veya abone olma gibi seçenekler dönüşüm olarak değerlendirilir.
2) Tıklama Başına Maliyet (Cost Per Click – CPC): Dijital reklamların her bir tıklama için ödenmesi gereken maliyeti ifade eder. Bu metrik aynı zamanda, bir kişinin birden fazla tıklama yapmasını engelleyerek reklam maliyetini düşürmenizi sağlar. Reklamverenler arasında en popüler tercih edilen ödeme yöntemlerinden biridir. Aynı zamanda bu metrik, reklam kampanyalarının maliyet etkinliğini değerlendirmede de kullanılır.
3) Açılma Oranı (Open Rate) ve Tıklama Oranı (Click-Through Rate – CTR): Genellikle E-posta pazarlamasında kullanılan bu iki metrik, gönderilen e-postaların kaç tanesinin açıldığını ve açılan bu e-postaların içindeki linklere kaç kişinin tıkladığını gösterir.
4) Müşteri Tutma Oranı (Customer Retention Rate – CRR ): Müşterinizin ürününüze veya hizmetinize olan bağlılığını yansıtan bir dijital pazarlama metriğidir. Bu metrik, yapacağınız pazarlama stratejinizi belirlemede en önemli unsurlardan biridir. Sadece yeni müşteri edinmekle kalmayıp aynı zamanda ürününüzü tanıyan mevcut müşterileri de içeriğinizde uzun süre tutarak sadık müşteri etkisi oluşturmak, kazancınızı uzun vadede önemli ölçüde artırabilir.
5) İzlenme Başına Maliyet (Cost Per View – CPV): Bu metrik ise izlenme başına maliyeti temsil eden bir terimdir. Bu terim özellikle video içerikli reklamlar için kullanılır.
6) Yatırım Getirisi (Return on Investment – ROI): Yaptığınız dijital pazarlamada bütçenizden ne kadar harcandığını ölçen bu metrik, elde ettiğiniz geliri harcanan maliyetle karşılaştırır ve uygulamış olduğunuz kampanyaların ne kadar başarılı olup olmadığını gösterir.
7) Dönüşüm Hunisi (Conversion Funnel): Web sitenize gelen ziyaretçilerin siteniz üzerindeki dönüşüm yolculuğunu her ayrıntısına kadar takip eden bu metrik, web sitenizin hangi aşamasında kaç adet ziyaretçinin dönüşüm gerçekleştirdiğini gösterir.
8) Sosyal Medya Etkileşimi: Çeşitli sosyal medya platformlarında paylaştığınız içeriklerin aldığı beğeni, yorum ve paylaşım gibi etkileşimleri ölçüp, sizlere içeriklerin kitleyle etkileşimini değerlendirir.