2023 yılında çalışmalarımızda yapay zekaya daha fazla yer verme hedefimize, yapay zeka ve insan ürünü çalışmalar karşısındaki performansını değerlendirerek başladık.
Son aylarda pek çok global marka yapay zeka ürünü çalışmaları dijital platformlarda sergilemeye başladılar. Fakat bu çalışmalar yapay zeka ürünü olmalarının dışında bu markalara ne gibi avantajlar sağlıyor? Yapay zeka, dijital pazarlama alanında insandan daha iyi çalışmalar yapabiliyor mu?
Bunu anlayabilmek için markamız Jaagravii için görsel ve içeriği tamamen yapay zeka tarafından hazırlanan bir reklam ile insanlar tarafından hazırlanan bir içeriği yarıştırdık.
Yapay zeka tabanlı reklamın görseli Open AI’ın hazırladığı DALL-E 2 adlı programda hazırlanırken, reklam metni de Copy.ai tarafından hazırlandı.
İki reklam aynı hedef kitleye, aynı bütçe ile ve aynı zaman aralığında sunuldu. 31 Ocak’ta biten çalışmamızdan ilginç sonuçlar elde ettik.
Gönderi etkileşimi, erişim, bağlantı tıklaması, etkileşim oranı ve gönderi etkileşimi başına ücret gibi kriterlere göre değerlendirdiğimiz kampanya sonuçlarından gelecekteki çalışmalarımızı etkileyecek sonuçlar elde ettik.
Gönderi Etkileşimi: İnsanlar %31,2 oranında daha başarılı
Gönderi Erişimi: İnsanlar %34,8 daha başarılı
Gönderi Etkileşimi Başına Ücret: İnsanlar %44 daha başarılı
Bağlantı Tıklaması: Yapay Zeka %29 daha başarılı
Etkileşim Oranı: Yapay Zeka %5,06 daha başarılı
Çalışmamız, yapay zekanın insanlar tarafından hazırlanan bir reklam karşısındaki performansına dair ilginç veriler verse de tek bir kıyaslamadan kesin sonuç elde etmek mümkün değil.
2023 yılında tüm çalışmalarımızda yapay zekanın oranını artırmayı sürdürürken kendimiz, markalarımız ve sektör için önemli denemeler yapıp sonuçlarını paylaşmayı sürdüreceğiz.