Günümüzde sürekli yenilik ve gelişim içinde olan dijital pazarlama, AR ve VR Teknolojilerinin Kullanımı ile yeni trendlerle şekillenmeye devam ediyor. Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) teknolojileri de son yıllarda hızla artmış olup, doğru kullanıldığı takdirde çok önemli işlere imza atabiliyor. Şimdi sizlerle AR ve VR teknolojileriyle alakalı yeni trendleri inceleyelim.
İlk önce Artırılmış Gerçeklik (AR) kullanımı ile başlayalım:
AR teknolojisi, müşterilerinize ürünlerinizi sanal bir şekilde kullanma veya deneyimleme fırsatı sunar. Buna örnek verecek olursak günümüzde AR teknolojisini en çok kullanan sektörlerden mobilya veya giyim markaları, müşterilerinin ürünleri fiziksel olarak deneyimlemeden önce sanal bir şekilde görerek zihinlerinde daha iyi bir fikir canlandırıyor. Buna ek olarak perakende sektörü, fiziksel mağaza deneyimini hem hijyen hem de işlerin daha hızlı ilerlemesi adına dijital ortama taşıyarak AR teknolojisinden yararlanabilir. Müşteriler, mağazanıza uzak kalıyor veya gelmek için zaman bulamıyorsa ürünlerinizi AR teknolojisi ile deneyimleyerek daha iyi bir alışveriş kararı verebilirler. Bahsettiğimiz bu sektörlerin tersine eğlence markaları, AR teknolojisini kullanarak etkileşimli, canlandırmalı oyunlar veya bunların yanına eğlenceli kampanyalar organize ederek hem daha çok tüketici katılımını sağlayabilir hem de marka bilinirliğini artırabilirler.
Sanal Gerçeklik yani VR’a geçecek olursak, ilk önce “Dokunaklı Hikayeler Anlatma” stratejisi ile duygusal bağ kurmayı güçlendirecek şekilde markanızla alakalı hikayeler anlatabilirsiniz. Markanızın veya ürününüzün arkasındaki hikayeyi müşterilerinize duygusal açıdan iletebilir ve bu sayede müşterilerinize dokunaklı VR içerikler oluşturabilirsiniz. Aynı zamanda birçok marka, ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak, deneyimlettirmek ve müşterilere ürünleriyle alakalı eğlenceli anlar yaşatmak için VR tabanlı eğitim ve eğlence içerikleri oluşturabilirler. Bu bilgileri toplayacak olursak hem AR hem de VR teknolojisi, müşterilerinizle daha samimi bir etkileşim kurma ve markaların kitlesiyle ya da hedef kitlesiyle daha yakından bağ kurma fırsatı sunar. Markalar, müşterileri planlanan kampanyaların veya ürünlerin bir parçası haline getirip, onlara samimi hissettirecek etkileşimli deneyimler sunarak katılımı ve sürekliliği arttırabilir. Son olarak bu iki teknolojiyi sosyal medya platformlarında, başarılı bir şekilde oluşturulmuş AR – VR filtreleri ve efektleri üretmede kullanarak, kullanıcıların içerik oluşturma planına yardımcı olabilirsiniz. Bu durumda da platformlarda etkileyici ve eğlenceli içerikler oluşturup müşterilerinizde daha geniş bir kitleye ulaşabilirsiniz.
AR ve VR teknolojileri, günümüzde dijital pazarlamada büyük potansiyele sahip olup, bu teknolojileri kullanırken başarıya ulaşmak için doğru planlama ve stratejileri uygulamanız gerekir. Müşterilerinizin ilgisini çekecek, trend olaylara ayak uyduracak, markanızın farkındalığını artıracak içerikler üretmeniz sizin için en doğrusu olacaktır. Bunları uyguladığınız takdirde markanız için yüksek etkileşim sağlayabilirsiniz.