Başarılı bir dijital pazarlama için sosyal medya analitiği ve seçeceğiniz takip aracı oldukça önemlidir. Sebebi ise, bu araçların kampanyalarınızın performansını analiz etme, hedef kitlenizin davranışlarını en doğru şekilde anlama ve uyguladığınız stratejilerinizi optimize etme konularında size yardımcı olmasıdır. Sosyal medya analitiği ve takip aracı seçerken dikkat etmeniz gereken şeyleri inceleyelim.
İlk olarak en çok hangi sosyal medya platformlarını aktif olarak kullandığınızı, odaklandığınız hedef kitlenin kim olduğunu ve kampanyalarınızın hedeflerinin neler olduğunu belirlemelisiniz. Kısacası ihtiyaçlarınızı bilmelisiniz. Bunun yanında ihtiyaçlarınızı seçerken de kampanya performans izleme, hedef kitle analizi, rakip analizi, sosyal medya etkileşimleri, takipçi büyümesi ve kaybı, hashtag analizi ve içerik performansı analizi gibi birçok özelliğe dikkat edin. Seçeceğiniz bu aracın dijital pazarlamada bulunan diğer araçlarla uyumlu olmasına özen gösterin. Örnek verecek olursak Google Analytics veya CRM sistemleri platformları ile entegre olmalıdır. Ek bilgi olarak Hootsuite, Sprout Social, Buffer gibi bazı sosyal medya yönetim araçları, bizlere direkt analitik ve takip özellikleri sunuyor. Ardından seçtiğiniz aracın kullanımı kolay ve basit olmalıdır. Bu arayüz sayesinde analiz yapmanız veya verileri toplamanız sizin için de daha kolay bir hale gelecektir. Fakat şunu unutmayın ki her aracın farklı farklı fiyatlandırma seçenekleri bulunuyor. Bu nedenle seçeceğiniz aracın her zaman bütçenize uygun olması gerekir. Seçtiğiniz aracın bir sorun çıktığında size destek sağlayabilecek bir müşteri destek ekibinin olmasına dikkat edin. En önemli detaylardan birisi ise aracınızın günümüzde sürekli değişen ve güncellenen sosyal medya platformlarına uyumlu olması gerekmektedir. Bu durumu sağlayamadığı takdirde başarısız olma ihtimali oldukça artar. Son olarak seçtiğiniz araç hakkında zaman ilerledikçe daha net bilgi almak için kullanıcılarınızın geri bildirimlerine önem verin, eğer ters bir durum varsa uyguladığınız sosyal medya analitiği ve takip aracı seçimini gözden geçirin.