İçerik pazarlama, bir işletmenin benimsediği hedef kitlesine değerli, alakalı, ilgi çekici ve tutarlı içerikler sunarak kitlenin ilgisini çekmeye çalıştığı stratejik bir pazarlama yöntemidir. Hedef veya benimsediğiniz kitleniz için güven ve güvenilirlik oluşturmanıza çokça yardımcı olacak, uzun vadeli bir stratejidir.
Etkileyici birçok içerik çıkarmak, markanızın potansiyel müşterileri ile iletişim kurmak demektir. Hedef kitlenizle kuracağınız bağlarla, onları sürekli müşteri haline çevirebilirsiniz. İşletmenizin, ürünlerinizin veya hizmetlerinizin önemini müşterilere göstermek için onlarla sık sık temas halinde olup değerli içerikler sunabilirsiniz. Kullanacağınız ilgi çekici ve kaliteli içeriklerle marka bilinirliğini arttırıp sadık müşteriler kazanabilirsiniz. Kullanacağınız bu etkili içerikler ile hedef kitlenize sunacağınız ürünlerinizin veya hizmetlerinizin kullanıcılara ne gibi farklılıklar sağlayacağını gösterebilirsiniz. Bu şekilde markanın satışlarını üst seviyelere taşıyabilirsiniz. İçerik pazarlama, çevrimiçi satışlarda potansiyel müşterilerin işletmenizi tanımasına oldukça yardım eder ve işletmenizin bilinirliğini arttırır.
Aynı zamanda içerik pazarlamasının en önemli etkenlerinden biri de arama motoru optimizasyonu (SEO)’dur. Başarılı ve özgün içerikler ve SEO sayesinde arama motorlarında üst seviyelere çıkabilir, organik trafik sağlayabilirsiniz.
Sosyal medya platformlarında yapacağınız başarılı bir içerik pazarlaması stratejisiyle çok geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Sosyal medya mecralarında işletmenizin uzmanlık alanını ve müşterilere ilgi çekici, önemli bilgiler aktarırsanız, güvenilirlik ve otorite elde eder, müşterilerinizin size daha çok güvenmesini kolaylaştırabilirsiniz.
İçerik Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
İlk öncelikle hedef kitlenizi belirlemeli, ulaşmak istediğiniz hedef kitlenin ihtiyaçları ve ilgi alanları gibi konulara hakim olmalısınız. Hedef kitlenizi tanıdıktan sonra bu müşterilerin ilgisini çekecek onların ihtiyaçlarını karşılayabilecek içerikler üretmelisiniz. Kitlenizin yoğunluğu daha çok hangi içerik türlerini seviyorlar ise ona göre blog yazıları, videolar, infografikler, e-kitaplar, kılavuzlar ve sosyal medya paylaşımları gibi farklı içerikler sağlamalısınız. Ürettiğiniz bu içerikleri yukarıda anlattığımız gibi SEO odaklı planlamalısınız. İçeriklerinizde anahtar kelime araştırmasını başarılı bir şekilde gerçekleştirirseniz arama motorlarında üst seviyelere çıkabilirsiniz. SEO odaklı plan yapma size hem organik trafik sağlar hem de işletmenizin bilinirliğini arttırır. Ürettiğiniz bu içerikleri hangi kanallarda paylaşacağınızı seçtikten sonra içerik takvimi oluşturarak düzenli ve tutarlı bir şekilde çalışmalısınız. Unutmayın ki kaliteli içerikler her zaman işletmenize bilinirlik ve konumlandırma kazandırır. Belirlediğiniz günlerde hangi tür içerikleri yayınlayacağınızı belirleyin. İçeriklerinizde anket, soru-cevap gibi etkinlikleri kullanıp etkileşimi arttırabilirsiniz. Aynı zamanda da müşterilerinizi, sizi diğer kanallarda da paylaşmaya teşvik edebilirsiniz. Yaptığınız bütün bu planların ardından uyguladığınız içerik stratejisini analiz ederek ürettiğiniz içeriklerin etkisini görebilirsiniz. Eğer başarısız bir sonuç alıyorsanız “Daha iyi nasıl bir performans gösterebilirim?” sorularına cevap alabilirsiniz. Bu soruyu cevapladıktan sonra kendinizi hangi alanda daha çok geliştirmeniz gerektiğini öğrenmelisiniz.