İçerik Stratejisi nedir? Neden ihtiyacınız olabilir?
İçerik stratejisi, belli bir hedefe ulaşmak amacıyla üretilecek içeriklerin tasarlanması ve planlanmasıdır. Ayrıca, içeriğinizin verebileceği sonuçları da öngörmenizi sağlar.
Taktiksel pazarlama kararlarının alınmasında ve sektörel pazarda, rakiplerinizle rekabet etme şansınızı artırır.
İçerik pazarlama stratejileri sayesinde, web sitesi trafiğinizi, sosyal medya etkileşimlerinizi artırmak ve potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilere dönüştürmeniz mümkündür.
İşte içerik pazarlama stratejisi oluşturmak için takip etmeniz gereken temel adımlar;
- Hedef Belirleyin.
İçerik oluşturmak için birçok hedefiniz olabilir. İçerik pazarlama stratejisi oluştururken hedefinizi, marka değerlerinizi korumalı ve önceden yaptığınız Pazar araştırmalarıyla bağlantılı olmalıdır.
Bu hedefler:
Marka bilinirliğini artırmak, ürün satışlarını artırmak, kampanyalarınızı duyurmak, gerçek ve potansiyel müşterilerinizden gerçek zamanlı dönüşümler almak olabilir.
Markanız için oluşturacağınız hedefe giden yolda uygulanacak stratejiler ve bazen hedefler de değişkenlik gösterebilir. Düzenli olarak güncelleyebilirsiniz.
- İlgili Anahtar Kelimeleri Bulun.
Yayınlayacağınız içeriklerle ilgili doğru bir araştırmanın ardından, rakiplerinizin ve sektörünüzle temasta olan birimlerin kullandığı anahtar kelimelerden ve yayın alanlarınızda bulunan istatistiklere bağlı kalarak, size uygun anahtar kelimeleri bulabilirsiniz.
- Hedef Kitle Oluşturun.
İçerik pazarlama stratejileri oluştururken, en başta kime hitap edeceğinizi bilmeniz sizin faydanıza olacaktır.
Markanız için daha önce oluşturduğunuz; marka dili, sektörel bilgiler, potansiyel müşteri kitlesi gibi istatistiklerden faydalanabilirsiniz.
- Rakip Analizi Yapın.
Rakiplerinizin daha önce sizinle aynı amacı güderek oluşturduğu kampanyaların başarısı veya başarısızlığı size fayda sağlayabilir. Sizin içerik pazarlama stratejiniz doğrultusunda size en iyi referans sağlayabilecek, rakiplerinizi listeleyerek başlayabilirsiniz.
Rakiplerinizin yaptığı ancak sizin daha önce gözden kaçırdığınız analizler ve güncellemeler olabilir.
- İçeriğinizin taslağını oluşturun.
Yaptığınız analizler doğrultusunda geliştirdiğiniz, içerik pazarlama stratejiniz için içeriğinizi oluşturmaya başlayabilirsiniz. İçeriğiniz görsel ve yazılı olarak marka dilinize ve kurumsal kimliğinize uygun olarak tasarlanmalı ve bu doğrultuda düzenlenmelidir.
İçerik pazarlama stratejinizin başarıya ulaşması ve devamlılık sağlayabilmesi için size ait olduğu açıkça gösterilmelidir. Bu durum müşterileriniz açısından bir güven ortamı yaratırken marka bilinirliğinize de katkıda bulunacaktır.
- Yayın ve Tanıtım Takvimi Oluşturun.
Hazırladığınız içerikler için doğru zaman ve doğru yayın kaynakları planladığınızdan emin olun. Paylaşacağınız içerik dönemsel bir kampanya içeriyorsa müşteriler için harekete geçirici bir zaman diliminde yayınlanmış olması gerektiğini bilmelisiniz. Yayınladığınız kanallarda eğer hedefiniz satış ise müşterilerinizi doğrudan satış kaynağına ulaştırmalı ve içerik pazarlama stratejinizi başarı ile taçlandırmalısınız.
Hazırladığınız görsel ve yazılı içeriklerin doğrudan amacına hizmet etmesi için onlara doğru yönlendirmeler atayarak, başarılı olma şanslarını artırabilirsiniz.
- Yeni Yayın Kanalları Oluşturun.
Hazırladığınız içerik planlaması doğrultusunda sizi daha fazla potansiyel müşteriye ulaştırması için iş birliği yapabilirsiniz. Bu hem marka bilinirliğinizi hem güvenilirliğiniz hem de hedef kitlenizdeki daha fazla insana ulaşmanız için size şans tanıyacaktır.
Örneğin, ürününüzün bilinir bir fenomen tarafından önerilmesi, daha fazla insanın dikkatini çekecek ve sizin hazırladığınız içerik pazarlama stratejisi amacına fazlasıyla hizmet edecektir. Influencer marketing planlaması da markanıza ve amacınıza uygun olarak yapılmalıdır.
Ürünlerinizle ilgili içerikleri paylaşacak ve sizi kendi hedef kitlesi ile tanıştırarak, potansiyel müşterilerinizi ve marka bilinirliğinizi artıracak uygun bir blog ile iş birliği yapabilirsiniz.
- Dahili Bağlantılar Ekleyin ve Bağlantıları Güncel Tutun.
Potansiyel müşterilerin gerçek müşterilere dönüştürülme evresinde neredeyse en önemli adıma gelmiş bulunmaktayız. Doğru planlanmış bir stratejinin her zaman güncel olması gerekir. Kampanyanız doğrultusunda oluşturulmuş bir içeriğin en önemli basamaklarından biri olan yönlendirmeler.
Örneğin, kampanyanız doğrultusunda yayınladığınız bir Intagram gönderisi, bir influencer yahut bir blog tarafından dahi yayınlanmış olsa da siz markanız için doğru kanallara yönlendirme yapmazsanız. Potansiyel müşterilerinizin aklında kalma, gerçek müşterilere dönüşme ihtimalini de düşürmüş olacaksınız.
- Analiz Edin.
Bir önceki stratejileriniz her zaman bir sonraki için kılavuz olacaktır. Yapmanız ve yapmamanız gerekenleri doğru ayırt ederek kendinize bir kılavuz oluşturun.
Profesyonel bir yardım bu yolculuğunuzun başarılı olmasını kesinleştirecektir. Ama unutmayın ki her strateji ilk seferinde başarıya ulaşmayabilir.
İçerik, dijital pazarlamanın atom parçacığıdır.
“Yap ve gelip izlemelerini bekle.” sadece sinemalarda olur. Sosyal medya şöyle bir yer “Yap, içerikle besle, katılmalarını sağla. Tüm bunlardan sonra belki gelip kalıcı olabilirler.”
Pazarlama dünyaya bir rockstar olduğunuzu söylemektir. İçerik pazarlaması bunun böyle olduğunu göstermektir