Influencer pazarlaması, markaların ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak amacıyla influencer’ları kullanmaları anlamına gelir. Buradaki asıl amaç, influencer’ların marka ve müşteriler arasında bir aracı rolü üstlenmesidir. Çevreden gelen tavsiyeler hedef kitle için çok değerlidir, ancak bu yalnızca birebir etkileşimi kapsar. Oysa sosyal medya influencerları ile yapılan işbirliği, yüzlerce, binlerce hatta milyonlarca insana ulaşabilir. Markanız için doğru influencer pazarlama stratejisi oluşturmak, marka imajınızı üst seviyelere çıkarabilir, aynı zamanda da marka ve hizmetinizi hedef kitlenize daha etkili bir şekilde ulaştırabilir. Markanız için en doğru influencer’ları seçmek, onlarla sağlam bir strateji ve iletişim kurmak, var olan müşteri kitlenizin veya hedef kitlenizin ilgisini çekecek, değer odaklı içerikler üretmek ve süreci dikkatli bir şekilde yönetmek, bu pazarlama stratejisi için en doğru adımlar olacaktır. Şimdi etkili bir işbirliği yaratmak için neler yapabilirsiniz bunları inceleyeceğiz.
Öncelikle atmanız gereken ilk adım markanızın hedef kitlesini en doğru şekilde tanımaktır. Hedef kitlenize yani hangi yaş grubuna, ilgi alanlarına ve demografik özelliklere sahip kişilere hitap etmek istediğinize karar verin. Çünkü iş yapacağınız influencer bu kriterlere uygun olmalıdır, aksi takdirde istediğiniz verime ulaşamazsınız. Influencer seçimi yaparken, kişinin sadece takipçi sayısına odaklanmamalı, aynı zamanda takipçileriyle olan diyaloglarına ve etkileşimine, ürettiği içerik kalitesine, değerlerine ve uygunluk derecesine dikkat etmelisiniz. Seçeceğiniz influencer’ın hedef kitlenize hitap etmesi ve markanızın vizyonuna uyumlu olması önemli etkenlerden bir tanesidir. İşbirliği yapacağınız influencer’ı seçtikten hemen sonra markanız için hangi tür içerikler üretebileceğinizi belirleyin. Örnek verecek olursak, ürün incelemeleri, deneyim paylaşımları, eğlenceli videolar veya özel etkinlikler gibi markanıza hitap edecek içerik türleri olmalıdır. Influencerınızın üreteceği içerikler zorlama veya reklam gibi kitlenin hoşlanmayacağı şekilde olmamalıdır. İçeriklerinizin yukarıda da söylediğimiz gibi markanıza ve takipçi kitlenizin beklentilerine uygun olması gerekir. İşbirliği yaptığınız influencer’a yaratıcı özgürlük tanıyıp onu sıkmayarak üreteceği içeriklerin daha doğal ve samimi olmasını sağlayabilirsiniz. Böylece, influencer daha rahat davranıp kendi has tarzıyla markanızı en güzel şekilde yansıtabilir. Bunların ardından çalışacağınız influencerla sadece ürün veya para diyalogları yerine ona kendi markasının da değerini ve vizyonunu üst seviye çıkarıp, kendi takipçilerine sizinle beraber sağlayabileceği faydaları konuşun. Bu durum, aranızda uzun süreli ve karşılıklı fayda sağlayan bir işbirliği ortaya çıkaracaktır.
Influencerınızla yaptığınız işbirliği süreci boyunca sürekli olarak sağlıklı bir iletişimde kalın. Beraber ürettiğiniz içeriklerin nasıl ilerlediğini izleyin, takipçilerin etkileşimlerini ölçümleyin ve muhtemel gelecek olan geri bildirimleri iyi değerlendirin. Eğer yaptığınız iş sizin için doğru gitmiyorsa gerektiği durumda stratejinizi değiştirin. Bunların analizini yapmak sizi doğru yola götürecektir. Yukarıda da söylediğimiz gibi işbirliği yaptığınız influencer ile tek seferlik iş yapmak yerine, uzun süreli işbirlikleri yapmaya özen gösterin. Aynı influencerla sürekli ve istikrarlı bir şekilde çalışmak, markanızın güvenilirliğini ve tutarlılığını arttıracaktır. Kısacası ürettiğiniz içeriklere çok fazla önem vermelisiniz, kaliteli içerikler çıkarmalı, müşterinin isteği doğrultusunda hareket etmeli ve başarılarınızı analiz etmelisiniz.