Mobil pazarlama, akıllı cihazların (cep telefonları, tabletler vb.) potansiyelini kullanarak, hedef kitlenize ürün veya hizmetlerinizi tanıtarak, marka farkındalığı oluşturarak ve müşteri etkileşimini artırarak gerçekleştirilen pazarlama faaliyetlerini kapsar. Günümüzde akıllı cihazların ilerleyen teknolojiyle beraber hızla yaygınlaşması ve insanların neredeyse her an bu cihazlarla etkileşim içinde olması, mobil pazarlamanın büyük önem kazanmasına yol açmıştır. Şimdi akıllı cihazların gücünden en iyi şekilde yararlanarak uygulayabileceğiniz mobil pazarlama stratejilerine göz atalım.
Mobil pazarlamada uygulamanız gereken ilk kural mobil uyumlu web siteleri ve uygulamalar oluşturmaktır. Müşterilerin kullandığı mobil cihazlarında sorunsuz bir şekilde işlerini halledebileceği, hızlı yüklenen ve kullanıcı dostu, mobil uyumlu web siteleri aynı zamanda da uygulamalar oluşturulmalıdır. Kullanıcıların rahatça istediği bilgiye erişebileceği ve işlem yapabileceği bir platform sağlamak en önemli adımlardan birisidir. Mobil cihazların en etkili olduğu özelliklerden birisi kullanıcıların konum bilgisini net bir şekilde sağlamasıdır. Bu özellik sayesinde yakındaki mağazaları, kampanyaları veya etkinlikleri kullanıcılara önermek mümkün hale geliyor. Konum tabanlı bildirimlerin sağlanması müşterilerin fiziksel çevrelerindeki olaylarla etkileşime girmelerini sağlar. Bunun yanında mobil cihazlar ile müşterilerinizin ne tür içerikler tercih ettiğini veya onların bir web sitesinde nasıl hareket ettiğini öğrenebilirsiniz. Bu verileri toplayarak müşterilerinize özel kişisel teklifler veya indirimler sunabilirsiniz. Bu durum sizin etkileşiminizi artıracaktır. Bir diğer seçenek olan mobil reklamlar, ile müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Mobil web siteniz veya uygulamanız üzerinden sosyal medya platformlarına reklam verebilirsiniz. Mobil cihazlarda en sık kullanılan uygulamalar ise sosyal medya platformlarıdır. Bu sosyal medya platformlarında da aktif olarak işletmeyle alakalı ilgi çekici içerikler paylaşabilir ve isminizi daha geniş bir kitleye ulaştırabilirsiniz. Anlattığımız bu stratejilerden farklı olarak bir de mobil ödeme çözümleri vardır. Bu yöntem de eğer ki e-ticaret işletmesine sahipseniz, sizin için çok önemli bir yere sahip olacaktır. Müşterilerinizin hızlı ve güvenilir şekilde ödeme yapması marka sadakatinizi de arttıracaktır. Uyguladığınız bu stratejilerin ardından etkinliklerinizi veri analizi araçlarını kullanarak kontrol etmelisiniz. Uyguladığınız hangi stratejinin daha iyi performans verdiğini ölçerek gelecekte yapacağınız planlarınızı ona göre çizmelisiniz.
Son olarak değineceğimiz konu ise, akıllı cihazların yarattığı avantajlardan mobil pazarlama stratejileri oluştururken, kullanıcı gizliliğine saygı göstermek ve izin odaklı yaklaşımlar benimsemek son derece önemlidir. Kullanıcıların kişisel bilgilerini izinsiz bir şekilde kullanmak hem hukuki süreç olarak işlem başlatabilir hem de markanızın prestijine zarar verebilir.